Hoppa till huvudinnehåll
Hem/  Hur det fungerar/  Vittnesmål

Epilog Laser Vittnesmål

Våra kunder är vår högsta prioritet - från ditt allra första telefonsamtal till långt efter att din maskin är igång. Vi strävar efter att ge varje Epilog Laser-ägare den högsta nivån av artighet och service.

Hade du en positiv upplevelse med Epilog Laser? Eller kanske du fick hjälp utöver vårt tekniska supportteam? Vi vill höra om det! Fyll i detta formulär och dela din erfarenhet med oss.

Nedan följer bara några saker som våra kunder säger...

James Coffee

James Coffee Studios

Din supporttekniker, James M., hjälpte mig bara med ett problem och jag vill vidarebefordra flera fina kommentarer till dig:

  • Maskinen var nere... problemet är nu löst.
  • Felsökningstakten som James ställde in var bekväm för mig... inte för snabb... inte för långsam... och han förklarade i lättförståeliga termer vad som hände.
  • James höll stämningen i telefonsamtalet positivt.
  • James blev aldrig frustrerad över det faktum att jag var tvungen att gå fram och tillbaka till maskinen... inte heller med mina tekniska svagheter.
  • När allt gjort min fru sa ”Och det är därför vi köper Epilog”.

Tack för en sådan utmärkt service.

Elaine Denton

Gravyrer, LLC.

Jag har arbetat med flera tekniska supportpersonal under de senaste veckorna och ville bara berätta vilken utmärkt kundservice ditt team levererar.

J.D. hjälpte mig initialt med mitt Helix 60-watts laserrör och installationen av det och förra fredagen. Joe var fantastisk när han hjälpte mig med anpassningen, etc. Det nya röret tillsammans med ett nytt dedikerat 220 volt uttag presenterade många problem för mig eftersom alla inställningar nu är försök och fel och jag arbetar med en 4-tums lins tills jag byter ut den tidigare 2-tums linsen. Jordan hjälpte mig igår länge, och jag uppskattar dem alla väldigt mycket.

Tack för att du levererar det stöd du gör. Dina tekniker är underbara, smart, och mycket artig. Jag har pratat med andra där och fått förstklassig service varje gång. Kändes bara som att jag behövde meddela dig att dessa tre tekniker gick utöver mig och jag tackar dem och dig. Det var en välsignelse för mig.

Fred Lefton

Teknikinstruktör, Schuylerville High School

Jag ville bara ta mig tid att berätta att jag verkligen uppskattar alla Epilog Laser Gravering-idéer som kommer till mig via e-post på Schuylerville High School och alla idéer som publiceras på Epilog-webbplatsen. Under åren har jag haft möjlighet att utveckla några fantastiska projekt med vår gravör. Några av dem har utvecklats på egen hand och andra antagits av de idéer som ditt företag har skickat mig länkar till. Tack igen för alla idéer. Jag tycker att det är en underbar upplevelse att arbeta med skolans Epilog Laser Engraver.

Betancourt

Doggie Custom Couture

Återigen påminns jag varför jag köpte en Epilog Laser. Jag forskade i över 1-1/2 år och kontaktade många företag under den tiden. Jag läste recensioner och ställde många frågor. Under den tiden, Epilog svarade på frågor direkt och skulle alltid följa upp. De skickade mig ett provpaket med information. Där kundtjänst var fantastisk när andra sa, ”Åh ingen kommer att göra det.” Som vanligt... ett samtal till teknisk support, 5-10 minuter senare utfärdade löst... Jag uppskattar Eglilog, de anställda och allt de gör! TACK TEKNISK SUPPORT!

Rik Bra

Ägare, Good Wood

Jag ville bara ta en stund för att göra Epilog medveten om de utmärkta ansträngningarna från flera av de anställda som nyligen har hjälpt mig i reparationen av min Zing 16. Från teknisk felsökning, delar som beställer och till och med accepterar retur av en del som visade sig inte behövas genom felinformation jag hade tillhandahållit. Jag hade upplevt vissa svårigheter och sedan stängdes av lasern. Erick Saengchanh, Chansy Sengdara, Ian Vaderjaqt, Nicole Gonzales och Michael Schreiber gav super vägledning/hjälp för att få min laser igång igen. Som Jeff Aichinger, min säljare., noterade när jag köpte lasern kunde jag alltid förvänta mig denna typ av stöd när det behövs och stöder igen varför jag valde Epilog.

James David Smith

Ordförande, RC4 Wireless

Vi äger mycket produktionsutrustning för ett brett spektrum av processer. Sällan stöter jag på teknisk support som verkar verkligen intresserad av att lösa problem; de flesta idag är mer avsedda att göra tjänsten till ett ”vinstcenter” eller spinntjänst till en ny försäljning. Tack för att du helt enkelt fick oss igång, med tydlig kortfattad hjälp och instruktioner. Det får oss att må bra om att äga Epilog-utrustning och säkerställer att vi fortsätter att helhjärtat stödja ditt företag på alla nivåer.

Scott Aurand

Gyllene gymnasiet, Avdelningen för& ingenjörsteknik

För flera år sedan köpte vi en kinesisk lasergraverare som arbetade i tre veckor och slutade. Återförsäljaren och tillverkaren hjälpte inte till att hitta problemet. Det tog över 100 timmars felsökning för att upptäcka att det fanns två dåliga sensorer som bara fungerade intermittent. När de fixades fungerade det i några veckor och programvaran skulle inte längre känna igen bilder. Sedan dess har det varit ett problem efter det andra. Vår rektor tillät mig att använda våra avdelningsfonder för att köpa en annan lasergraverare. 

För att se till att vi fick en lasergraverare som fungerade bra och var lätt att använda pratade jag med femtio lärare vid den statliga tävlingen i Technology Student Association om vilken lasergraverare jag skulle köpa. De föreslog alla starkt att vi fick en lasergraverare från Epilog Laser.  Ingen av dem rekommenderade någon annan lasergraverare, inklusive amerikanska tillverkade lasergravörer som Universal Laser.

Vi har haft vår Epilog Helix 50 Watt lasergravör för att gå på ett år, och det har fungerat felfritt! Det var lätt att ställa in, lätt att lära sig att använda, och lätt att undervisa för mina elever!

Detta har varit en dröm som går i uppfyllelse eftersom jag har velat ha en Epilog Laser att använda med mina studenter för ingenjörsprojekt i över femton år! Vi använder den för att lära oss tredimensionella rumsliga relationer, tillverkning, prototyper, omvänd teknik, kreativ problemlösning, felsökning, teknisk designprocess, skärdiagram, geometriska relationer, och många andra begrepp.

Eleverna lär sig dessa begrepp genom projekt som 3D BB-labyrinter, smyckeskrin med box-finger gemensam konstruktion, 3D djurmodeller, arkitektoniska husmodeller, strukturella fackverksmodeller, strukturella fackverkstornmodeller, fjärrstyrda flygplanmodeller, segelflygmodeller, och många andra projekt för våra tio olika ingenjörsklasser. Detta har lett till ökat studentintresse, studentengagemang, insamling för avdelningen, personlig njutning, och ökad studentregistrering.

Frank Corker

Consisi Lasergravering, Wirral, Storbritannien

På fredagen i förra veckan mötte min laser ett oväntat fel på moderkortet på min Helix. Jag kontaktade CSI Manufacturing Limited på måndag för att rapportera mitt problem. Ett ersättningsmoderkort skickades till mig nästa dag, så att jag kan slutföra min beställningsfrist. Utan en så bra tjänst skulle jag ha tappat all trovärdighet som en pålitlig gravör, som jag bara har uppnått genom att äga en så vältillverkad maskin. Instanser av misslyckande sedan jag köpte Helix 2005 har varit sällsynta och vid dessa tillfällen har kundservice och teknisk hjälp varit oöverträffad. Det gläder mig att säga att detta har fortsatt. Särskilt, Julie Williams på Bristol Office och William Stafford i Irland, var båda oerhört hjälpsamma för att reda ut mitt problem på ett effektivt och professionellt sätt. De är en kredit till CSI Manufacturing Ltd och Epilog Laser. Jag har mailat dig för att uppmärksamma detta för att erkänna och erkänna dem som har hjälpt mig. De fortsätter att cementera och främja Epilog Laser rykte. Tack igen till alla dem som har hjälpt mig, det uppskattas.

Ed Emery

Emery lasergravering

Jag vill lägga upp en anteckning av uppriktigt tack till Epilog, deras kontinuerliga engagemang för teknisk support, och i synnerhet till en teknik med namnet ”Ian”. Jag har haft min Epilog mini i över 5 år och idag hade jag ett verkligt behov av service. Jag hade bestämt mig (varför??) för att uppgradera mitt operativsystem till Windows 8. Detta fick mig att förlora all kommunikation med min laser. Tro mig, jag var STRESSAD. Jag stod upp kl 3 är i morse för att försöka få det igång... och ingenting jag försökte skulle fungera. Jag ringde Epilog, lämnade ett meddelande och Ian ringde tillbaka inom 30 minuter. Han tillbringade nästa 2 1/2 timmar med att arbeta med mig... och nu fungerar min laser felfritt (mindre det givna operatörsfelet). Tack Epilog och Ian.

Phil García

SR Gravyr, Irving, TX

Vi får vår ersättande CO2-laserpatron idag. Jag ville en ge ett mycket speciellt tack till både Epilog Laser och gravyr Concepts för att ge vår Epilog liv igen. Jag känner att jag bara fick en nyfödd levererad. Jag är så glad att vi för 5 år sedan väljer att gå med Epilog Laser, den service och support som vi har fått genom åren måste vara den bästa i branschen. Tack så mycket för all din hjälp och den uppmärksamhet du har gett oss i denna tid av nöd.

Zetzer

5 Star Trophies, Melbourne Australien

Det är inte så ofta att man får chansen att komplimangera någon av sina leverantörer. Bortsett från det faktum att Epilog Laser är den överlägset bästa och mest användarvänliga maskinen i branschen, kan man inte överträffa tjänsten som har åtföljt försäljningen av denna maskin. Jordanien, Chris och hela teamet på Alfex är ett bra exempel på detta. Efterförsäljningstjänsten är överlägset det bästa jag har fått. Deras åtagande att se till att kunderna vårdas och tas om hand, efter att försäljningen är klar är en lektion för alla att notera. Det ovillkorliga stödet och vården som ges uppskattas mycket och kommer att hålla mig en Epilog-kund under lång tid. Jon Stone, en av Epilogs internationella försäljningschefer, är exakt ur samma form även om tusentals mil bort. Tack alla på Epilog för att du inte bara producerar en bra produkt utan också för att producera det bästa teamet att följa med den.

Ian Venables

Berwick Secondary College

Vi har haft vår Mini 18 35-watts laser i fyra år. Vi har använt det i en pedagogisk miljö med student från år 7 till 12. Lasern har använts för att producera mallar för skärning av heta trådskum av modeller. gravyr av trämodeller som soffbord och blyertslådor och de största föremålen har varit traditionella träsurfbrädor genom att ta bort frontluckan för att ge åtkomst för långa föremål. Personal på högskolan har använt för samhällsgrupper som speider och för bröllopsdekoration och gravering av glas för troféer.

Brent Eilert

entreprenör

Tack så mycket för det stora stödet. Att hantera Epilog hittills har fått mig att undra varför din huvudkonkurrens fortfarande gör affärer.

Andre T.

Sandstorm Gravyr

Att köpa vår första gravyrmaskin från Epilog har varit ett av de bästa besluten vi någonsin tagit. Inte bara har Epilog stått bakom sin produkt, de har också gjort kundservice till högsta prioritet. De tekniska killarna känner säkert till sina grejer och de gör allt för att få saker igång så fort de kan. Vi kan vara säkra på att alla löften till våra kunder kommer att hållas i tid, tack vare er.

Ron Miriello

Direktör för Miriello Graphico

Epilog är en stor hoppprodukt för oss - som faxmaskinen var- eller GPS är. På vissa sätt, som konstnär och designer - Epilog kan vara ett ännu viktigare steg.

Lee Maisel

Albuquerque lasergravering tjänster

Jag äger en Legend EXT 120 och älskar den! Idag hjälper jag en vän som också är en gravyr och han har en modell från en annan lasertillverkare. Låt oss bara säga att jag är så glad att jag köpte Epilog. Epilog är överlägsen på så många nivåer - gränssnittet, designen etc. glad att jag handlade runt och gick faktiskt till Epilogs huvudkontor i Colorado innan jag köpte vårt. Det är en fantastisk maskin, och tjänsten är långt bortom utmärkt!

Larson, David

DJL

Jag har precis tagit telefonen med din tekniska personal och jag tror att någon borde säga TACK!! för deras hjälp. Till skillnad från Verizon (som startade hela frågan och kraschade mitt lan) din personal var snabb, artig och visste vad de gjorde. Även om samtalet tog 26 minuter, var det mesta min gamla dator omstart och Corel hängde en gång (naturligtvis skulle det göra det när hastighet önskas). Så min hatt är av för dina folk där, om bara all teknisk support var som din. Nu - tillbaka till brinnande saker!

John Willis

FabLab-instruktör, Lake Michigan College vid Bertrand Crossing

Jag måste säga att Epilogs service och support alltid har varit enastående. Jag har arbetat med ditt tekniska supportteam och med din ordergrupp tidigare och har varit mycket nöjd med hur alla gör allt för att hålla kunden nöjd. Fortsätt med det stora arbetet! Det verkar som om det är så sällan att någon är nöjd med något företags kundservice längre, så jag är glad att låta resten av världen veta hur stor Epilog har varit.

James Cornfield

J& L Gravyr

Slutligen fick den roterande fästet för min Zing 24, på bara två dagar har jag gjort över 50 glasögon. Kunderna har sagt att jag kommer att få mycket mer arbete från dem. Älskar det!

Al Kind

Excalibur

Vi hade problem med moderkortet på vår Mini. Garantin hade precis löpt ut, men problemet hade uppstått intermittent i ett par månader tidigare. Teknisk support bedömde problemet, gjorde rekommendationen för reparation, och kunde få kostnaden täckt av garantin. Bra service och bra support... vi är mycket nöjda med maskinen och kommer förhoppningsvis att köpa en annan Epilog inom en snar framtid!

Tonja Bryner

Hillcrest High School

Epilog laser har den bästa kundservice jag någonsin har upplevt! Varje gång jag har ringt har jag fått detaljerade instruktioner om hur jag öppnar min maskin och testar olika delar för att avgöra problemet. Representanterna är mycket tålmodiga, beskriver varje del och var man hittar den. Reservdelar har skickats över natten med bra instruktioner om hur du installerar dem. Jag skulle rekommendera Epilog till vem som helst!

Dave Bertelsen

Sikorsky Hawkworks

Vi fick vår Epilog Laser i december 2008. Denna maskin går åtta timmar om dagen hela veckan och vi har inte haft några problem. Mycket effektiv och enkel att använda! När vi stötte på ett tekniskt problem ringde vi ett telefonsamtal, diagnostiserade problemet med en tekniker och vi fick reda på att det var under garanti, och de skickade delen över natten i posten! Det här är vad vi kallar utmärkt kundservice!

Kurt Barbee

5280 Lasrar LLC/Lasertag-kartell

Jag har haft min Epilog Legend 36 EXT i nästan 2 år nu och på den tiden har jag inte haft några problem med min utrustning. På den tiden, Jag har kunnat arbeta med några extremt kreativa projekt med människor från hela världen. Jag har en bakgrund i datorer men innan jag kontaktar Epilog, hade ingen erfarenhet av att använda en laser. Mellan din dokumentation och support kunde jag komma igång på nolltid och fokusera på att bygga mitt företag.

Jag bestämde mig för att försöka bygga ett företag som gjorde det möjligt för mig att blanda kreativitet tillsammans med de tekniska färdigheter som jag har utvecklat genom åren. Detta ledde till att jag startade 5280 Lasers LLC, som tillgodoser det konstnärliga samfundet. Genom att använda min älskade Epilog, Myspace, Facebook och massor av koffein, Jag har kunnat producera saker i samarbete med artister som jag aldrig trodde var möjligt.

I går kväll arbetade jag med en deadline för en klient på en konstpanel och jag märkte att min laser gjorde ett konstigt ljud och jobbet slutfördes inte ordentligt. Efter att ha pratat med Epilog-supportteknikern, Och, i telefon nästa morgon, Jag fick höra att jag skulle få min del nästa dag som fortfarande ger mig tid att uppfylla min deadline. Jag är väldigt glad att säga att varje interaktion med Epilog har varit trevlig. Från pre-sales, till utbildning och så småningom teknisk support, har alla varit bra! När jag tittade på laserutrustning, en av mina stora bekymmer var stöd och jag är mycket glad att jag bestämde mig för att köpa en Epilog-laser, tack!

Gibbons

Sand Skyttar

Har varit upptagen men ville meddela dig att Mini kom hit och i god form. Hade allt klart så allt vi behövde göra var att ställa in det och börja bränna. Och vilken maskin! Vi har graverat allt från denim till akryl med fantastiska resultat. Markerade till och med ett identifikationsnummer på ett par handbojor för en lokal polis och logotyper på ett isfiskespjut. Möjligheterna är oändliga och det största problemet är att bara få någon organisation i mixen. Kunde inte vara mer nöjd och är mycket glad över att vi bestämde oss för att gå Epilog-rutten. Tack för allt och om jag blir stumpad ringer jag men det är så lätt att köra att jag inte ser något behov av det ännu!

Paul Smith

Champion Trophy& Award

Jag har ägt en Epilog Legend Laser 24TT i över åtta år och vill erkänna min distributör, herr. Tom Doran, och Epilogs tekniska supportteam som konsekvent har rådgivit och hjälpt mig med alla problem som jag har stött på. De har alltid varit vänliga, i rätt tid, mer än rättvist, och villiga att hitta en lösning utan att försöka sälja mig utrustning jag inte behöver. Jag har funnit att Tom är min vän, advokat och någon som jag kan lita på. Jag garanterar att min nästa laser blir en Epilog, och att Tom kommer att sälja den till mig.

Raum

Abracadabra

Till Epilog-representanter på Innovative Cutting Systems] Du har öppnat en helt ny värld för mig! Jag tror inte att det går för många dagar att jag inte använder min laser. När vi går ut ur staden saknar jag det! Jag älskar absolut att experimentera med det. Jag visar min man några av möjligheterna och han vill börja delta i affärsaspekten av mitt företag. För mig är det en dröm som går i uppfyllelse. Vi har mycket roligt att skapa nya saker och inser att möjligheterna är oändliga. Du gav mig nödvändig kunskap och inspiration för att utforska denna nya värld. Jag kan inte börja berätta hur mycket jag uppskattar den tid du tillbringade med mig. Du var väldigt generös när du delade kunskapen och olika applikationer. Jag har en explosion med olika typer av tyger och material. Återigen tack och ha ett underbart nytt år.

Dan kung

Summit Connection

Jag vill bara säga att utan tvekan har Epilog den bästa serviceavdelningen som jag har sett på 20 år. De vet vad ”kundservice” betyder i en tid där de flesta företag inte ens tänker på den frasen. De tar alltid hand om ditt problem på ett artigt och ändamålsenligt sätt. Det finns aldrig något av detta som gömmer sig bakom e-post eller röstbrevlåda. De dyker in och tar hand om dig... period. Om du vill köpa en lasergraverare är Epilog vägen att gå. Alla maskiner kommer att ha ett problem då och då, och du vill ha en serviceavdelning som finns där för dig! Detta företag är på det. Idag handlade jag med teknisk supportchef, Eric Mitchiner och han hjälpte mig ur ett sylt även när han inte behövde. Tack igen till Epilog Team.

Jason Ris

J& B Skräddarsydda trähantverk och laseretsning

Jag skulle vilja ta mig tid och säga tack till Epilog Team. Jag hatar att säga det men om jag ringde något annat laserföretag tror jag inte att de skulle ha brydt sig som du gjorde. Jag har låtit dig veta att min distributör, herr. Hatley och familjen tog mycket väl hand och gick ut ur deras sätt att få mig tillbaka med en ny maskin så jag tappade inte två års hårt arbete med mitt företag. De svarade på alla mina e-postmeddelanden med alla svar. De är alla mycket professionella. Jag kunde prata med dem alla och det kändes som om jag hade känt dem mycket längre än bara två år. Nolan kom hela vägen till Jacksonville, norra Carolina, för att få mig igång med min nya maskin - han lärde mig allt jag behövde veta och några nya knep också. Han var väldigt professionell och jag hoppas kunna säga att jag fick en ny vän.

Jag betraktar er alla mina vänner från Joshua, en före detta sjöman i din tekniska supportavdelning till din grafiska formgivare Ben som hjälpte mycket. Ni är alla väldigt professionella och går på min andra maskin, jag skulle komma tillbaka till Epilog om och om igen. Din kundtjänst, till din försäljningsavdelning, till distributörerna - de är alla fantastiska människor. Jag tackar er alla för ert stöd och Roy, Natalie och Nolan för all hjälp och böjer sig bakåt för att hjälpa mig att komma tillbaka på fötterna. Mina hattar går till er alla och jag vet att jag har fått några goda vänner under några tuffa tider jag gick igenom. Tack Epilog för allt!

Stan monter

Crystal Images Inc.

Jag har haft en Mini i två år nu. Underbar maskin!! Vid fyra eller fem tillfällen har jag behövt diskutera en aspekt med din tekniska servicepersonal. Jag tyckte att de var universellt lätta att nå, mycket kunnig, och kunna sätta oss på rätt spår snabbt Bra gjort!

John Minch

Entreprenör

Att vara pensionerad och med en begränsad budget, Jag tog en chans och köpte en Epilog Mini 18 på eBay. Det kom i rättvist skick men skulle inte fungera ordentligt. Hempositionssensorn var ur justering och det saknades en magnet, men på bara en liten tid hade ni mig igång. Det var en chans som lönade sig. Jag kommer definitivt att köpa nytt och större så snart jag kommer igång med mitt företag!

Mary Walker

RM Walker Produkter

Jag har haft min laser i fyra år och har haft det mycket. Det började ge mig svårigheter, men ditt tekniska supportteam har varit underbart. De har gått igenom varje process och sett till att jag fick allt rätt. Jag är senior med begränsad utbildning och ditt team fick mig att känna mig säker på att jag kunde få mitt system igång. Om jag kan göra det, någon annan kan också. Jag vet att ditt tekniska supportteam kommer att göra min laser trevlig en gång till.

Pridgeon

Clearwater

Jag köpte min Mini 24 för ungefär två år sedan. På den tiden har jag haft två tillfällen att ringa teknisk support. Första gången var helt användarfel. Det andra tillfället var en mindre mekanisk fråga. I båda incidenterna, människorna på teknisk supportlinje var artiga, hjälpsam och mycket tålmodig. I denna dag och ålder när mediokra kundtjänster är normen (och kunden är glad att få så mycket hjälp) har ditt tekniska supportteam visat en enastående nivå av professionalism. Låt alla i ditt tekniska supportteam veta att de gör ett enastående jobb och att fortsätta det goda arbetet.

Olav Bergflodt

Bergflodts dragspel

Min nya Epilog Laser Mini har varit i min besittning i tre dagar - under den här tiden har jag åstadkommit saker som skulle ha tagit mig veckor utan det. Det är en fantastisk maskin! Stödet (information, utbildning, etc.) Jag fick från din norska distributör var enastående. Tack så mycket!

Brian Chaltry

CMB Master-Sand
Jag kan inte säga tillräckligt om det tekniska stödet jag konsekvent får från Epilog. När som helst jag har ett problem, det fixas direkt med deras hjälp. Så långt som delar, var annars kan du få dina delar levererade över natten utan extra kostnad? Epilog håller min maskin (och mitt företag) igång så bra det kan. Du kan inte få den här typen av tjänster från en kinesisk tillverkare!

Steve Smith

Plasticsmith

Jag ville bara tacka er folk för den fantastiska servicen. Vi har en 40-watts Legend, i bruk åtta eller nio timmar om dagen i mer än fyra år. Mycket av det vektor skärning 3/8 akryl. Jag trycker hårt på den här maskinen och den har förformat bättre än jag någonsin kunde ha föreställt mig. Det betalade sig själv under den första månaden. Du är alltid väldigt snabb och problemfri. Den här maskinen var det bästa jag någonsin investerat i. Detta är verkligen en trasor till rikedomshistoria.

Jason Zoucha

Sun Devil Trophy Inc.

Jag skulle vilja dela en berättelse om exceptionell service. Ett företag som gick utöver. Detta företag är Epilog Laser, och lika viktigt erkännande för min säljare, Tom Doran.

Min historia börjar med inköp av en Epilog Legend 36 EXT 75-watt laser. Vi fick det och var så imponerade att vi snabbt köpte en annan. Strax efter att vi började ha mindre problem med den första lasern vi köpte. Vi gjorde vad alla gör - ring teknisk support. Teknisk support och Tom Doran såg till att vi aldrig var nere länge. Även med deras outtröttliga ansträngningar, vi hade fortfarande problem som inte kunde dupliceras i butiken även med dem med våra gamla delar. Vi haltade igenom ett tag och istället för att få oss att fixa maskiner gång på gång, Epilog och Tom Doran gjorde det oväntade. De ersatte båda mina maskiner med helt nya. De betalade för frakt och hade människor här att lossa, ställa in och packa om mina maskiner.

Samtidigt hade jag problem med min diamantskrapa. Denna gravör är 12 år gammal, men stilar har inte förändrats mycket, bara programvara. Jag fick höra att bygga en låda och skicka den till dem. De skulle fixa det och skicka tillbaka det snabbt. Fyra veckor går och jag får äntligen tillbaka gravören. Till min förvåning fungerar det inte. Nu förstörs min låda från frakten och jag får höra att bygga en annan och skicka tillbaka den till dem för att fixa den. Efter att ha handlat med detta företag och varit utan en maskin som pågår två månader, Jag blev frustrerad. Under ett telefonsamtal nämnde jag vad Epilog gör för mig. Jag fick höra att om ett företag skulle göra det för mig så skulle jag köpa alla mina maskiner från dem. Så det är vad jag kommer att göra!

Jim Miers

B& J Trophy och utmärkelser
De få gånger jag var tvungen att ringa teknisk support stannade de på linjen tills vi hade löst problemet, vanligtvis ett mindre problem, men vid den tiden verkade det stort. Vår Epilog-laser är den BÄSTA INVESTERING vi har gjort i utrustning sedan vi öppnade våra dörrar för sex år sedan. Det har öppnat nya dörrar för vår verksamhet.

Donna Delaney

ImageDoctor

Jag köpte en Legend 24 2003. Jag har haft tillfälle att ringa avdelningen för tekniska tjänster kanske ett dussin gånger sedan dess för en eller annan sak, och varje gång behandlas jag som guld. Varje tekniker jag har behandlat har uppvisat både kompetens och tålamod, även om en tekniker i synnerhet, Och, förtjänar riktigt högt beröm för sin förmåga att tålmodigt gå igenom varje procedur för att genomföra reparation. Jag är alltid positivt överraskad av Epilogs policy att gå det extra steget i kundvård.

Jag vill köpa en ny lasergraverare - förbättringar har gjorts, nyare modeller fixar några av de problem som har varit ett problem för mig, några snyggare klockor och visselpipor etc., så jag har tittat runt på de olika modellerna som finns tillgängliga från de olika tillverkarna och pratat med andra ägare. Här är vad jag har lärt mig:

  • Ingen behandlar sina kunder lika bra som Epilog gör.
  • Ingen har en servicepolicy som kan jämföras med Epilogs (garantitäckning och längd, fokusverktygsanvändning, övernattning etc.)
  • Ingen har en teknisk avdelning som ens börjar jämföra för: a. svarstid, b. en-mot-en steg-för-steg-hjälp, c. bred kunskap om utrustning och material.

Jag pratade med en av reps från en annan tillverkare häromdagen - de ringer då och då för att se om jag är ”på marknaden” - och han uppmanade mig att allvarligt överväga sin maskin. Jag beskrev mina senaste möten med Epilogs tekniska avdelning, frågade honom sedan om han kunde försäkra mig om en sådan konsekvent högkvalitativ service från företagets tekniska tjänster. Han var väldigt tyst under mycket lång tid medan han försökte tänka på ett sätt att säga ”nej, men...” utan att tappa mitt intresse. Han kunde inte. Tack igen!